torsdag 12 juli 2012

Dagens sanning

Debutantbloggen idag kan vi läsa en intervju av deckarförfattaren Varg Gyllander.

Citat:

Får du skrivkramp någon gång?
Det har aldrig hänt och jag säger som nästa alla andra författare. Det är bara att sätta sig och börja skriva. Vänta inte på den gudomliga inspirationen. För då lär du få vänta.


Det är så sant som det är sagt. 

Så varför kan det ibland vara så svårt att göra? Varför kan jag sitta en kväll och vänta på orden och först när jag lagt huvudet på kudden kommer de och jag blir tvungen att gå upp igen.

Ofta hör jag mig själv säga. Vilse, sätt dig på rumpan och arbeta. 

Ibland lyssnar jag bara så dåligt.

Som skrivaruppdatering kan jag dock meddela att jag skriver igen nu efter två veckor av sjuka barn och andra avbrott. Känslan är euforisk.

Inga kommentarer: