fredag 15 februari 2013

Om att odla ett troll

Den artonde september förra året åkte jag ner till stan för att klippa mig och skriva ut manus på copyshopen. Uppfylld av milstolpen som det är att vara färdig, berättade jag för min frisör om mitt skrivande och den spännande fas som skulle börja den dagen. Jag har haft samma frissa i femton år och vi känner varandra rätt väl. Hon var naturligtvis entusiastisk. 

"Då får vi se hur det har gått när du kommer tillbaka!" sa hon när jag gick.

När jag klippte mig i slutet av november blev jag närmast överfallen av min frissa när jag kom in:
"Hur har det gått?!"

Jag fick berätta att jag fått några svar, men fortfarande väntar på svar. Hon var positiv och uppmuntrande och jag lovade att nästa gång jag kommer för att klippa mig, då skulle jag ha hört från alla förlagen.

Jag vet. Jag är en idiot.

Hade jag inte sagt så, hade jag klippt mig för kanske tre veckor sen, men nu går jag här och odlar ett troll på mitt huvud i väntan på att de sista förlagen ska behaga refusera mig.

Klippa mig ändå? Underlig tanke.

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Naaaw!

Men sådär är det. Troll är vi allihopa, allihopa, allihopa...

/A

Vilse sa...

Du med och jag med... =)

Helena sa...

Hahaha. Ja ibland ångrar man sina ord...Hoppas de svarar snart.