torsdag 7 mars 2013

Ingen mascara kvar under ögonen

Mejlet visade sig ge effekt. Bara inte önskad sådan.

Det är en trasig liten Vilse som tackar för sig, gömmer sig under en filt och inte planerar krypa fram igen.

Hon tar sina manus med sig och där under filten bränner hon dem. Av den gyllene askan smider hon en magisk guldring med brinnande bokstäver. Hon klappar ringen och kallar den för sin Älskade, en Älskad som hon hädanefter inte tänker dela med någon annan. Min, bara min.

Hon sätter ringen på sitt finger och försvinner för gott.

6 kommentarer:

Kära Syster sa...

"I keep saying I'll be fine in the end
but right now I'm not so sure
It's taking all I've got
to keep me standing up
and right now
I'm just not fine at all."

Sång skriven på väg hem från provet i Malmö. Ibland måste man bara få sörja lite.
kram
/Elin

Kära Syster sa...

NEJ, NEJ, NEJ!
Det var inte såhär det skulle gå till!

Men: håll om dina manus, tätt intill.
Samt: Det är inte slut förrän det är slut.

KRAM!
/A

Vilse sa...

Men lägg av Elin, inte du också! När ska såna som vi få lite medvind? Jättefin låttext, hade gärna hört musiken till. Kram tillbaka till dig!

Tack Anna, men just nu känns det som att många broar är brända. För många.

Lunicrax sa...

Men vilka idioter. Forlaget alltsa. Och de hade inte ens vett pa att skicka informationen till dig pa normalt satt, utan vantade sa att du fick upp hoppet. Borde vara straffbart. Mao - var glad att du slapp interagera mer med dem! Men du ska inte vara ledsen. Jag hade inte varit sa frikostig med mitt berom om jag inte hade menat det. Boken ar JATTEBRA! Den bor tryckas. Den bor lasas, inspirera andra. Om inte nagot svenskt forlag fattar det (som ar sa bra pa att trycka allskons skrap - har precis lagt ned ytterligare en som jag bara inte orkade lasa), sa bor du gora det sjalv (var det inte det Per gjorde?). KRAMAR!!!!!!!!!

Villeosagamamman sa...

Skit, nu börjar t.o.m. JAG lipa här när jag läser Elins låt. Det här är ingen bra dag. De har så fel. Feeeeeeeeel!

Stor kram. Önskar det hjälpte.

Vilse sa...

Theresa: Tack. Skulle gärna skypa med dig någon gång när tidsskillnaden inte ligger i vägen. Undrar lite vad din professionella åsikt är om omdömet som jag fått.

Katrin: Visst hade det varit fiffigt om kramar kunde ordna allt? Fy för din dag också och kram tillbaka. <3