fredag 7 juni 2013

Deadline

Plan: Att tvinga tillbaka flödet nu när det börjat droppa.
Metod: Att sätta deadline.
Idé: Annas.
Anledning: Tio dagars ensamma kvällar med extra mycket skrivtid.
Mål: Två kapitel ska vara klara och ett tredje påbörjat, innan maken kommer hem från San Francisco.
Rimlighet: Stor. En del nya scener ska skrivas, men mycket ska bara redigeras (läs: skrivas om från grunden).
Potential: Massor. Kärlek, flera stora och små konflikter och farligt, smygande tvivel.
Problem: hur uppstår den ena konflikten?
Målgrupp: Min lillasyster.
Hejaklack: Frivilliga.
Effekt: En lycklig Vilse, hög på skrivande, som klarar av tre barn ensam i tio dagar och tio nätter.

Låter det bra? Måndag den 17 ska jag alltså kunna presentera resultatet för målgruppen.

Vilse tar helg nu, men huvudet kryllar av idéer för nästa vecka. Jag ska svara på Susannas fråga och blogga om cliffhangers och annat. På återseende!

7 kommentarer:

Kära Syster sa...

Can´t wait!
Ses här efter helgen dårå...

/A

Vilse sa...

O ja. Måndagmorgon. =)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Låter som en plan. Jag anmäler mig till hejaklack. :-)

Anonym sa...

Målgruppen jublar!!!!! skriv på systeryster!

Vilse sa...

Tackar hejaklacken och sätter mig nu för att ta tag i kvällspasset Dag1, men kan meddela att jag redan fått skrivet en del under dagen. Det här börjar bra!

Villeosagamamman sa...

Omeh, den här systern vill åxå vara målgrupp!!

JAG ÄLSKADE LÄSNINGEN som jag fick med mig på vår lilla resa. Det var bara underbart att vara tillbaka igen. Tack!!

Vilse sa...

WOW! Och jag som trodde du satte betyg och var okontaktbar, har du LÄST NTkap5?! Okej, vi måste tydligen talas vid. Klart du är målgrupp, duuh. Kram!