söndag 13 september 2015

Lianne och jag ska göra bokmässan!

Den korta historien: Jag ska på bokmässan! Jag ska ha egen monter i år. Med monterpersonal! Och inte vilken monterpersonal som helst, utan en sedan många år mässvan sådan. Var jag står någonstans? Jo, i A04:26, bland barnböcker och fantasy, precis där Lianne hör hemma.

Den långa historien: Föreningen som jag stod med förra året skulle inte ha någon monter i år. Så deppigt. Hela våren kändes det trist att missa mässan, denna ypperliga plats att möta nya läsare och nätverka och bara ha roligt. Men budgeten kändes ansträngd tyckte både min halva och andra halvan av förlagets styrelse.

Men så var det en etablerad deckarförfattare som skrev till mig i somras. Hans fru köpte min första bok till deras barnbarn förra året. Det var första gången vi träffades, men tydligen hade författaren i fråga läst den här lilla Vilse-bloggen och visste vem jag var. Så nu i somras, när mässan kom på tal, uttryckte han att han så ser fram emot att träffa mig igen på mässan och köpa del två i serien till barnbarnet, eftersom grabben i fråga tyckt så mycket om del ett.

Och så stod jag där. Monterlös. 

Det dög inte. 

Diskussioner påbörjades.
Inspiration flödade. Idéer föddes.
Styrelsen övertalade sig själv.
En monter bokades bakom kulisserna. En liten en, men funktionsduglig och mysig som bara den.

Utan vidare, skulle Lianne och jag plötsligt till mässan igen, men nu i den form och på det sätt som vi själva vill och trivs med.

Läs mer HÄR och kom för allt i världen förbi och hälsa! Ni hittar mig som sagt i A04:26 alla fyra dagar.

När Lianne mötte mässan för första gången förra året
I år blir det med TVÅ böcker

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Och jag! Jag ska också med, hurraaaaa!

/A

Vilse sa...

HURRA!!! Det mesta är på plats nu. Bara finlir kvar. Känns skönt. Vi är redo!

Trollmamma sa...

Vad jag är glad att du tog dig dit. Hade du inte varit på mässan hade mitt lilltroll inte hittat dina böcker. Hade inte hon tiggt om att få köpa dem (oxo) hade hon inte läst nämnda böcker om och om under vintern. Och då hade inte jag läst böckerna nu. Lilltrollet och jag hade inte drivit Stortroll och Trollfar galna genom att prata Den Goda Världen hela kvällsmaten. Jag hade inte fått krypa upp i soffan med "I Levande Mörker" och en kopp kaffe igår efter lunch. (Utan hade kanske varit i tid till stallet... hmmmm...) Jag är så glad att jag äntligen läste böckerna. Visst brukar Lilltrollet ha bra boksmak för en tioåring, men det här var outstanding! Jag är helt tagen. Hoppas verkligen att vi (Lilltrollet o jag) kan få tag i tredje boken snabbt när den kommer. Misstänker att vi får köpa varsitt ex, ingen lär vilja vänta på att den andra får läsa först. =)

Vilse sa...

Kära Trollmamma,

Tack snälla och tack för att du tog dig tid att berätta om din läsupplevelse! Hälsa Lilltrollet att boken kommer i höst - på bokmässan! Ni är hjärtligt välkomna tillbaka då. För mer info om boksläpp och omslag och annat, går det bra att kika in på lianne.se eller min författarsida.

Allt gott
Hanna