måndag 21 december 2015

Läsare

Det har trillat in lite läsarkärlek på sistone, efter Bokmässan och efter julmarknad. Det har också trillat in lite fler beställningar än vanligt. Det värmer. Det gör det värt det, tycker maken, och låter mig skriva vidare på den episka, gastkramande del tre. 

Men jag skrev nästan ingenting förra veckan. Så många tusen ord hamrades fram veckan före att när jag var klar med hela den delen av boken (fem kapitel) så gick luften ur mig lite. Skrev en middagsscen som blev för lång och för pratig. Funderar djupt och hårt på saker. 

Dessutom är det jul och det är fint. 

Nyåret bär med sig massor med nytt: omslaget ska offentliggöras, en spännande video utlovas och så datum för boksläpp.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det här är så spännande! Jag älskar att nytt år alltid kommer som en present en vecka efter jul.

/A

Vilse sa...

Det är psykologiskt en fin uppfinning: först fira vänskap och kärlek och tro om man är lagd åt det hållet, och sen börja om på ny kula med nya oskrivna blad.